“أقولك علي حاجه تفكرك” أحمد السعدني لـ”السيسي” منتقداً حملة “علشان تبنيها”

عبّر السعدني عن رأيه خلال صفحته الشخصية على Facebook، وقال إنه تردد مثيرا قبل كتابة هذا المنشور، ولكنه لا يفهم ما هي حملة “علشان تبنيها”، خصوصت وأن الرئيس سيترشح لفترة رئاسية أخرى، ومن يريده كان عليه انتخابه.

هذا وسط تدشين عدد كبير من الفنانين والمشاهير لحملة جديدة، تهدف إلى ترشح الرئيس عبد الفتاح السيسي لفترة رئاسية جديدة في 2018، كان للممثل أحمد السعدني رأي آخر.

أحمد السعدني لـ”السيسي”

وكتب أحمد السعدني: “اترددت كتير قبل ما أكتب بصراحة، كنت خايف بس مش قادر أفهم إيه حملة “عشان تبنيها” دي، مهو كده كده حيرشح نفسه، واللي عايزه كان يروح ينتخب من سكات مش فاهم، هو احنا لازم نطبل وخلاص، حتى من غير ما يتطلب مننا ما بنتعلمش من اللي فات، ولو يا ريس أنت مصدق يبقي مفيش فايدة أقولك علي حاجه تفكرك اخترناه وبايعناه بس كده”.

وتجدر الإشارة إلى أن حملة “علشان تبنيها”، وصل نشاطها في القاهرة والمحافظات، وأقبل عدد كبير من المواطنين على المشاركة والتوقيع على الاستمارة التى تطالب الرئيس عبد الفتاح السيسي بالترشح لفترة رئاسية ثانية.

ومن بين المشاهير المنضمّين للحملة حتى الآن، أكرم حسني، وخالد سليم، وتامر عبد المنعم، وهيثم شاكر، ونسرين أمين، وخالد أبو بكر، وخالد صلاح، وحسن يوسف، وحسين فهمي، وشعبان عبد الرحيم، وسوسن بدر، ومجدي عبد الغني.

صورة- غادة عبد الرازق تنضم لحملة “عشان نبنيها ونحميها” لانتخاب السيسي للدورة الرئاسية الثانية